Începând de marți 4 iulie, au intrat în vigoare prevederile legii nr. 9/2023, căreia îi spunem, pe scurt, Legea dosarului cu șină. Perioada de tranziție este de 30 de zile pentru a permite tuturor părților implicate să se adapteze noilor cerințe. Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării va sprijini autoritățile centrale și locale în procesul de transformare digitală pentru a crea un spațiu de lucru online prietenos și apropiat de cetățean.
Toate instituțiile publice de la nivel central și local, precum și orice persoană juridică de drept privat care prestează servicii publice, sunt obligate să accepte copia cărții de identitate transmisă prin e-mail. De asemenea, documentele necesare obținerii de alte documente, cum ar fi cererile sau formularele, pot fi depuse cu semnătură electronică.
Copia legalizată devine și ea istorie, conformitatea cu originalul fiind certificată de funcționarul competent. Instituțiile publice care solicită plata de taxe aferente serviciilor furnizate trebuie să ofere metode alternative de plată, fie prin plata cu cardul sau alte sisteme digitale, a transmis, marți seară, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizări, într-un comunicat de presă.
De asemenea, se precizează că dispar și copiile în format fizic pe hârtie, care pot fi transmise tot online. Dacă nu există această posibilitate, instituțiile publice au obligația să asigure, în mod gratuit, fotocopierea acestora.
Integrisoft Solutions sprijină de peste 20 de ani administrația publică locală și centrală cu soluții software special dezvoltate pentru sectorul public. Avansis.Documente este un soft de registratură, managementul documentelor și arhivare electronică. Este o soluție completă pentru managementul documentelor și fluxurilor de lucru, potrivită oricărui tip de instituție din administrația publică. Instituțiile de succes sunt cele care adoptă soluții de digitalizare și fac pași spre organizația paperless, în care toate documentele circulă digital, cu trasabilitate, indiferent de departament. Descoperă funcționalitățile, avantajele și beneficiile implementării unei astfel de soluții accesând pagina Avansis.Documente.
Regândește modul în care lucrezi cu documentele. Elimină haosul și transformă-l într-un proces structurat și trasabil cu Avansis.Documente. Contactează-ne pentru programarea unui demo!
Avansis.Broker este o aplicație care permite transferul documentelor și al dosarelor în format electronic către și dinspre alte instituții care au mijloacele de a recepționa și transmite documente online. Soft-ul facilitează selectarea, încărcarea și transmiterea documentelor către o instituție/persoană juridică prin web-service direct în sistemul informatic al acesteia, cu aplicarea automată a sigiliului electronic, precum și recepționarea documentelor emise de o instituție/persoană juridică cu verificarea automată a sigiliului electronic.
Pe Primaria-digitala.ro puteți afla mai multe informații despre Avansis.Digital, parte componentă a propunerii generale Integrisoft de digitalizare a administrației publice prin intermediul platformelor online și mobile.
Legea nr. 9/2023 va simplifica și accelera semnificativ procesele administrative și va reduce birocrația asociată cu gestionarea documentelor fizice. Prin implementarea acestei legi, se urmărește nu doar eficientizarea activității instituțiilor publice, ci și îmbunătățirea serviciilor oferite cetățenilor și mediului de afaceri. Soluția pe termen lung este facilitarea schimbul de date între instituțiile publice din România. Despre transformare digitală, în adevăratul sens al cuvântului, vom putea vorbi în momentul în care toate instituțiile statului se vor interconecta cu platforma de interoperabilitate. Vă reamintim că sistemul Național de Interoperabilitate este prima platformă online realizată integral de către experții IT ai Autorității pentru Digitalizarea României cu sprijinul Integrisoft Solutions.