Într-o eră caracterizată de schimbări, adaptabilitatea și inovarea sunt factori critici de succes pentru instituțiile care își propun să ofere servicii publice accesibile, eficiente și relevante pentru cetățeni. Suntem bucuroși să vă prezentăm un proiect ambițios al Primăriei Municipiului Alexandria, un proiect care are ca obiectiv general consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Primăriei.
Proiectul „ECOSISTEM DIGITAL INTERCONECTAT SI INTEGRAT IN CADRUL UAT MUNICIPIUL ALEXANDRIA” vine ca un răspuns la provocările și oportunitățile pe care le aduce digitalizarea în administrația publică. Acest proces de transformare digitală are un impact semnificativ atât în back office, prin optimizarea procedurilor administrative interne, cât și în front office, prin oferirea de servicii electronice accesibile 24/7.
SERVICIILE DIGITALE IMPLEMENTATE
Primăria Municipiului Alexandria pune la dispoziția cetățenilor o gamă variată de servicii digitale:
1. Avansis Online
Cetățenii pot accesa serviciile platformei Avansis Online aici: https://online.alexandria.ro
Platforma Avansis Online poate fi utilizată de pe calculator și oferă o serie de servicii fără prezența contribuabilului la ghișeu:
- Înrolare în sistem, inclusiv cu reprezentare
- Cererea/eliberarea online a certificatului fiscal, a declarațiilor și deciziilor de impunere auto / clădiri / terenuri / scoatere evidență auto
- Documente specifice activității de asistență socială (depuneri cereri pentru venit minim garantat, alocație pentru susținerea familiei, ajutoare de încălzire etc.)
- Alte tipuri de formulare electronice
- Depunerea online a cererilor la registratură, inclusiv petiții online.
2. QDESK
Serviciu de asistență virtuală pentru preluarea automată de apeluri telefonice simultane. Cetățenii pot apela acest serviciu pentru a cere informații. Preluare apelului se face cu deschidere automată de tichet.
3. AVANSIS VENITURI – INTEGRARE FURNIZOR PLĂȚI
Cu ajutorul acestui modul, ce se integrează cu modulul de taxe și impozite, contribuabilii își pot achita obligațiile la furnizori de plăți precum Qiwi, SelfPay, OMV etc. Astfel, cetățenii pot să-și plătească taxele rapid și sigur, fără a se deplasa la ghișeul instituției.
4. AVANSIS VENITURI CHIOȘC INTERACTIV
În cadrul acestui proiect vor fi achiziționate 3 infochioșcuri ce vor fi amplasate în 3 puncte ale Municipiului Alexandria. Aceste infochioșcuri vin în ajutorul cetățeanului și îi oferă posibilitatea de a achita taxe și impozite, fără a fi necesară deplasarea la ghișeul instituției.
5. AVANSIS VENITURI NOTARI
Acest modul permite consultarea online a bazei de date de către birourile notariale publice ce au acord cu Primăria Municipiului Alexandria.
6. AVANSIS VENITURI PARCĂRI
Modul ce permite administrarea locurilor de parcare rezidențiale, pornind de la identificarea acestora, urmărirea contractelor și a plăților efectuate.
7. AVANSIS SPAȚII VERZI
Modulul permite crearea unei baze de date ce unifică și corelează nomenclatoarele de bază pentru spatii verzi, arbori, scuaruri și parcuri, locuri de joacă și altele.
8. AVANSIS VENITURI DRPCIV
Facilitează schimbul de date între Primăria Alexandria și DRPCIV. Modulul generează un fișier din baza de date fiscală a Primăriei ce conține informații în scopul înregistrării corecte în evidențele DRPCIV, dar și a radierilor sau a transmiterii dreptului de proprietate.
9. AVANSIS AVANMOB
Modulul Avansis AvanMob facilitează plata în teren a taxelor și a impozitelor prin intermediul unor dispozitive mobile utilizate de către funcționarii Primăriei Alexandria.
10. AVANSIS FINANCIAR CONTABIL – VENITURI
Este modulul ce are rolul de a asigura contabilizarea automaă a veniturilor și gestionarea centralizată a operațiunilor de evidență a acestora.
Modulul generează automat note contabile aferente veniturilor din taxe și impozite, chirii, concesiuni, contracte comerciale, pe baza operațiunilor efectuate într-o anumită perioadă scutind astfel funcționarii de timpul petrecut cu aceste note contabile și având o evidență foarte clară, mereu actualizată.
11. AVANSIS FINANCIAR CONTABIL – ACHIZIȚII PUBLICE
Gestionează întregul flux legat de procedurile de achiziție, precum procedura de achiziție, participanți, oferte, clarificări, contestații, subcontractanți, garanții, câștigători.
12. AVANSIS FINANCIAR CONTABIL – INVESTIȚII
Aplicația permite gestionarea investițiilor prin urmărirea derulării proiectelor care au ca scop realizarea obiectivelor de investiții și realizarea lor pe parcursul derulării acestora.
Prin intermediul acestui modul, Primăria Alexandria va avea o situație actualizată a fiecărui proiect de investiții.
13. CARES RESURSE UMANE ȘI SALARIZARE
Software pentru managementul resurselor umane și al salarizării, o aplicație complexă ce unifică toate datele specifice despre un funcționar cu scopul de a genera anumite rapoarte, adeverințe sau plata salariilor.
Implementarea și utilizarea consecventă a modulelor și serviciilor enumerate mai sus oferă cetățenilor și instituțiilor din Alexandria o experiență administrativă modernă, transparentă și eficientă, contribuind astfel la reducerea birocrației și la îmbunătățirea calității actului administrativ.