Avansis.Broker este o soluție digitală integrată, parte a ecosistemului Avansis, dezvoltată pentru a sprijini administrațiile publice în procesul de transformare digitală. Platforma reunește două sub-module specializate – Avansis.Broker.Taxe și Avansis.Broker.Documente. Acestea funcționează complementar sau individual, în funcție de specificul fiecărei unități administrativ teritoriale, pentru a acoperi componente esențiale ale fluxurilor administrative: automatizarea transferului matricolelor mijloacelor de transport și automatizarea transferului documentelor în format electronic între instituții.
Avansis.Broker, software pentru transferul
electronic al documentelor între instituții
Ce este Avansis.Broker?
Avansis Broker Documente
Modulul permite selectarea, încărcarea și transmiterea documentelor prin web-service, direct în sistemul informatic al destinatarului sau pe e-mailul instituției, cu aplicarea automată a sigiliului electronic asupra tuturor documentelor. De asemenea, sistemul poate recepționa documente emise de alte instituții și verifică automat autenticitatea sigiliului electronic aplicat.
Operațiunile pot fi efectuate asupra unui document emis (adresă, certificat fiscal, decizie de impunere, certificat de urbanism, poprire, adeverință, confirmare de primire amendă) sau asupra unui document sau set de documente (act de proprietate asociat unui bun impozabil, declarație contribuabil). Avansis.Broker poate asigura următoarele funcţionalităţi de integrare cu alte module ale sistemului informatic integrat Avansis:
- preluarea din back-office de nomenclatoare necesare pentru utilizarea aceloraşi coduri şi entităţi în gestionarea informaţiei: persoane, străzi, categorii de venit etc.
- facilități de registratură şi management de documente
- Avansis.Broker poate salva în modulul respectiv informaţii privind cererile venite de la alte instituţii în format electronic, alocând automat număr de înregistrare
- preluarea cererilor semnate digital care urmează a fi trimise către alte instituţii
- taxe și impozite
- Avansis.Broker poate recepţiona informaţii privind documentele emise, mijloacele de transport și altele.
- salvarea de date şi documente provenite de la alte instituţii: confirmări de primire, mijloace de transport.
Avansis Broker Taxe
Avansis.Broker.Taxe este soluția digitală care eficientizează modul în care instituțiile partenere transferă dosarele fiscale care cuprind documentele matricolelor de transport. Matricolele auto și dosarele fiscale asociate, pot fi transferate în format electronic, eliminându-se astfel nevoia de documente fizice și a serviciilor de curierat.
Având în vedere că platforma Avansis este un sistem informatic integrat, modulul Avansis.Broker automatizează procesul de impunere și radiere a matricolelor, precum și generarea documentelor aferente acestor operațiuni, cum ar fi declarația de impunere și procesul-verbal de scoatere din evidența fiscală a autovehiculului. De asemenea, modulul permite înrolarea automată a solicitantului la Unitatea Administrativ-Teritorială corespunzătoare noii adrese de domiciliu.
Beneficii pentru instituții
Procesare rapidă și automatizată a transferurilor de dosare fiscale.
Reducerea timpului de lucru pentru inspectori și funcționari.
Eliminarea riscurilor de pierdere sau deteriorare a documentelor fizice.
Acces instant la informații, oriunde și oricând.
Trasabilitate completă și transparență crescută în procesele administrative.
Costuri operaționale mai mici:
- Eliminarea cheltuielilor cu timbre, plicuri și servicii poștale
- Reducerea costurilor de curierat pentru documente urgente
- Economii prin eliminarea costurilor de arhivare și manipulare documente
- Eliminarea costurilor asociate retururilor și pierderilor de documente
Beneficii directe pentru contribuabili
Transfer instant al dosarului fiscal între UAT-uri.
Reducerea timpului de așteptare pentru soluționarea cererii.
Eliminarea drumurilor și a documentelor tipărite.
Proces clar și transparent.
