Sectiunea de ALOP este o legatura stransa intre Bugete, Achizitii, Contabilitate, Operatiuni Financiare, reprezentand o componenta cheie in lucrul cu institutiile bugetare. Ea are in principal rolul de a structura si coordona disciplina bugetara, impartind veniturile si cheltuielile pe capitole si articole bugetare, din punct de vedere functional si economic.
- Modulul ALOP urmareste in principal efectuarea de operatiuni si emiterea de documente conform OMFP 1792/2002 actualizat
- Operatiunile se fac la nivel de buget si subdiviziuni ale acestuia (capitol, articol), aplicatia furnizand restrictii si avertismente la depasirea disponibilului prevazut. Toate acestea sunt inregistrate in conturi speciale extrabugetare.
- Modulul este integrat in toate celelalte componente ale sistemului
- Datele incluse automat in ALOP sunt preluate in executia bugetara, care reprezinta esenta raportarilor trimestriale catre DGRFP sau AJFP, sumarizand prevederile bugetare, cheltuielile angajate si platite intr-un raport de tip „tablou de bord” cu indicatori financiari
- Modulul permite emiterea emiterea registrului CFP
- Modulul permite emiterea de alte liste si rapoarte privind urmarirea executie bugetare